UAD rulează

Universitatea de Arta si Design din Cluj-Napoca este printre cele mai tari din Europa. Expozitia absolventilor UAD este cea mai mare.

Ieri am fost pana acolo. Si mare mi-a fost mirarea cand m-am trezit prinsa intr-un univers fantastic. Am trecut prin sectiunea picturi, am ajuns la design textil, am intrat in camera obscura in care erau etalate corpuri igenioase de iluminat, am fost incantata cand am vazut scaunele, cladirile in miniatura, masinutele, bicicletele, pantofii. Pana cand am ajuns in zona care m-a fascinat cel mai mult. Design-ul grafic. Si nu pentru ca sunt eu mare fan, ci pentru ca erau lucrari care tratau subiecte de interes personal sau, cine stie, poate profesional.

Prima campanie care mi-a iesit in drum a fost una de constientizare sociala, mai exact de combatere a indiferentei sociale. O campanie care explica, printr-o serie de printuri, efectele indiferentei pentru educatia copiilor. Punand indiferenta parintilor ca o cauza principala a abandonului lor scolar, a incapacitatii de a contribui la bunastarea societatii (un concept de mult uitat cred eu sau unul care ne creeaza mai degraba repulsie decat admiratie) si a timpului petrecut in penitenciare de detentie preventiva.

Ca tot suntem la categoria campanii si la ce anume imi atrage mie atentia, a fost expusa o campanie impotriva fumatului. Campanii pe acest subiect sunt putine care sa imi trezeasca interesul sau despre care sa spun ca sunt inteligent facute. Cea prezentata in cadrul expozitiei imi place pentru ca pune accent pe efectele pozitive imediate a renuntarii la tigari. Adica exact ce bine ti se intampla daca faci asta. Si pentru ca stim ca suntem avizi dupa „aici si acum”, printurile vorbesc despre imbunatatirile care au loc in primele trei zile.

Despre internet mi-am mai exprimat parerea. Ca este un element care ne fura din viata incet si pe nesimtite, si ca poate fi util doar daca reusim sa il controlam. Despre Facebook insa unul dintre absolventi ne spune ca este o „Capodopera a absurdului”. Cred ca cel care a pus bazele acestei companii nu s-a gandit unde va ajunge, ca a inceput cu bune intentii. Insa iata ce s-a intamplat.

Am mai gasit o lucrare care mi-a placut. Pentru RATUC. De ce? Pentru ca e moderna si zice exact ce trebuie sa zica. Ca RATUC e o retea care te duce din orice punct in orice punct. Pentru ca are mai multe servicii specilizate, sa-i spunem, fiecare fiind reprezentat printr-un simbol care defineste exact acel serviciu. Fie ca vorbim de mersul gratuit pana la supermarket, fie ca vorbim de statul tinerilor in oras pana mai tarziu.

Un alt absolvent si-a manifestat creativitatea pentru un proces de rebranding al unui festival foarte drag multora dintre noi, Peninsula. In propria-mi umila parere, imi place. Noul logo vorbeste mult despre genurile de muzica prezente la festival. Anume ca nu vei gasi altceva decat muzica iesita din balamale.

Spre iesire am gasit innovative media. O figurina de carton care promoveaza o croitorie. Zic ca sunt rapizi, iar eu ma grabesc. Asa ca la ei ma duc cand o sa vreau sa-mi transform ceva haine. In contrast, nu vad imediata legatura dintre figurina si croitorie decat ca te face sa te uiti „ce este asta?”.

Creativii din industria publicitatii nu sunt singurii care pot face chestii misto. Mai cred ca astfel de idei ar fi placut multor creativi sa le fi venit lor. Sunt curioasa unde ii vom gasi pe acesti oameni si ale lor idei peste, sa zicem doi ani. Sunt ei artistii blamati din departamentele de creatie sau sunt creierele creative care aduc premii si vanzari?

4 comments

  • Hey. Imi place cum ti-ai descris experienta de ieri. Foarte faine ideile proaspetilor absolveniti UAD. Si intrebarea de la sfarsit chiar iti da de gandit…Legat de idei creative si ingenioase si de oamenii care le produc, eu urmaresc frecvent acest site: http://www.punctcreativ.ro care imi place la nebunie (poate deja ai dat peste el, daca nu, ai sa vezi dc ti l-am recomandat). Keep up the good work 😉

Citește direct în Inbox

+ cele mai recente articole
+ alte info faine
+ premii numai pentru abonați