Angajarea la creație

Ar putea parea ca este vorba de angajamentul fata de creatie. Se poate sa chiar fie. Angajarea la creatie in publicitate este o cu totul alta poveste fata de trimiterea de CV-uri, un telefon si un interviu, cum stim ca se intampla in multe cazuri.

Creativitatea poate insemna o sumedenie de lucruri pentru un numar relativ mare de meserii. In publicitate discutam de creativitate practica. Adica de una care are un scop. Fac spotul ala pentru ca vreau sa fac bani din vanzarea de margarina. Nu vorbim de un proces artistic, ci de munca bine inradacinata in cateva principii pragmatice.

Multi juniori se confrunta cu problema angajarii. Cu problema intalnirii unui director de creatie care sa iti acorde incredere. Ce se intampla in cazul asta? Vrand sa lucrezi la creatie, ti-ai pus automat o eticheta in frunte pe care se poate citi „am idei”. Juniorii cu etichetele lipite de frunte se mai uita uneori in oglinda amintindu-si de scopul lor, angajarea. Si atunci incep sa debiteze felurite idei de a atrage atentia.

Prima astfel de idee care mi-a trecut prin fata ochilor a fost a unei tipe din Argentina care voia la Ogilvy. Ce se vede in imaginea de jos a fost facut in fata agentiei. Fata a primit un telefon de la ei a doua zi dimineata, a primit popularitate si in cele din urma un post. Insa nu la Ogilvy, ci in alta parte, caci nu au angajat-o dupa ce au povestit cu ea la un interviu.

A doua chestie care ni s-a pus in fata destul de curand este realizata online. Retelele de socializare sunt consumate excesiv in prezent. Asa ca, cativa viitori posibili angajati s-au dus direct unde stiau ca ii vor gasi pe directorii de creatie targetati. Intr-o astfel de campanie de autopromo ai marele avantaj ca iti poti cunoaste publicul tinta foarte amanuntit si poti realiza ceva care sa mearga direct la corazon sau in ochi: Twitter Job Hustle.

Motivul pentru care scriu postul asta este un roman. A stat el asa si s-a gandit oare ce sa mai faca, ce sa mai dreaga sa il bage marii creativi in seama si s-a pus pe treaba. Felicit initiativa dansului. Am o singura chichita insa. Primind acest brief la SCOALA ADC*RO stiu ca e oarecum dificil sa incerci sa atragi atentia prin a-i pune pe directorii de creatie sa faca ceva pentru a gasi raspunsul la „agitatia” pe care ai creat-o. Cei care au primit scrisorile stiu care sunt celelalte agentii cu care trebuie sa discute pentru a rezolva puzzle-ul din litere? Cert e ca sunt curioasa si eu de reactii: Primiti cu creativul?.

Tu cum scoti creativul din tine pentru niste banuti in fiecare luna?

1 comment

Citește direct în Inbox

Nu uita să te abonezi la Newsletter. Îl primești max. o dată pe săptămână.