10 oameni întâlniți în călătorii

Astazi: 10 oameni intalniti in calatorii

De la fiecare om putem invata ceva si am un obicei de a prelua ce imi place la altii. In orice calatorie te intalnesti cu alti eroi, care iti spun povestile lor de viata sau cu care creezi noi legaturi. Pentru ca stim, eroii din basme au intotdeauna ajutoare in drumul lor. Fara sa ii descriu intr-o ordine anume sau sa ii fi ales in mod special:
  1. Tamplarul francez. Praga: stateam la un hostel foarte prietenos, asa pe reggae feel, unde oamenii aveau spatiu amenajat pentru socializare. O terasa cu mese ca de festival, unde fiecare venea cu bautura lui din frigider si nu avea cum sa stea la o masa doar cu ai lui. Acolo am cunoscut doua grupuri de francezi. Erau de varsta noastra si avea aceasi energie. Dar erau total diferiti. Veneau din alta cultura, au ramas cu gurile cascate cand le-am spus ce salar avem noi pe luna, erau tarani care stateau la tara si totusi aveau cultura generala mai vasta ca multi romanasi, erau educati si aveau meserii ca din alt secol. Unul dintre ei, de 20 si ceva de ani, era tamplar de Biserici. Se vedea pe el ca ii place ce face, ca e unul dintre cei care cred, ca nu ar da viata la tara pentru nimic, dar in acelasi timp era unul dintre oamnii cu care ai ce discuta, nu era complet pe dinafara.
  2. Romanca care lucra la hostel in Viena. Intr-o dimineata, cand inca nu vedeam bine si nu auzeam bine mi s-a parut ca cineva imi zice “buna dimineata”. M-am uitat in jur, nu era niciunul dintre ai mei pe acolo, dar apoi am vazut o doamna care imi zambea larg de dupa tejghea. Mi-a spus ca ne auzise vorbind in romana si asa am inceput sa povestim. I-a fost atat de drag de noi, incat la plecare a venit si ne-a facut cu mana, in timp ce noi plecam spre urmatoarea destinatie.
  3. Punkerul care s-a indragostit de noi la Peninsula. Intr-o seara, o prietena a inceput sa povesteasca cu un tip. Noi am vrut sa il ignoram, ni se parea ca prea se baga cu bocanul in programul nostru. Dar el insista sa vina cu noi peste tot. Pana la urma am renuntat si am ajuns sa ne intelegem chiar bine. Printre replicile lui memorabile: “prietenii mei is punkisti, dar prietenii tai nu-s normali” :))) Ii spunem Printul Dar-Ham, dar habar nu avem de ce.
  4. Bogdan Voda ca Universitatea. Eram in tabara, la mare in clasa a 9-a. Eu si o prietena in White Horse, ceilalti cine stie pe unde. Asa am ajuns sa povestesc cu acest tip cu vreo 10 ani mai mare ca mine. Am stat vreo doua ore la povesti, pana au venit alti doi colegi sa ne culeaga, “haideti repede ca va trimite profa cu primu’ tren acasa”. A doua zi el pleca. Dar am ajuns sa vorbim pe mail, pe mess. Rar, dar la fel de prietenos. Dupa 10 ani ne-am intalnit la Peninsula. Eu eram cu aceasi prietena, el cu acelasi prieten de atunci. A mers de curand in Chicago si astept o vedere de acolo.
  5. Romanca care se pastreaza pana la casatorie. Pe unul dintre drumurile mele am intalnit o domnisoara foarte finuta, care atunci iesea prima data din tara, singura. S-a lipit de noi, caci mergea spre aceasi destinatie. Are 20 si ceva de ani, un prieten de foarte multi ani si crede, la fel ca francezul. Ne-a spus ca rar mai intalnesti baieti ca prietenul ei, care sa aiba rabdarea asta si ca nu planuiesc sa se casatoreasca curand.
  6. Doamna cu o idee de carte. Intr-o vreme faceam foarte des Cluj-Bucuresti. Imi creasem proprile obiceiuri de drum si nu tineam neaparat sa fac conversatie. Dar intr-o noapte o doamna, care statea vizavi de mine, a inceput povestile alea din tren. Din una in alta mi-a spus ca mereu a vrut sa scrie o carte, dar nu stia despre ce. Si ca intr-o dimineata s-a trezit cu un gand. Va scrie o carte despre oameni pe care i-a intalnit o singura data in viata. Sunt curioasa daca a iesit cartea, daca vedeti asa ceva pe rafturi, sa-mi spuneti.
  7. Adolescenta care a iesit cu bunica in oras. Eram intr-unul din cele mai faimoase puburi irlandeze din Dublin. Prietenele mele mi-au adus o norvegianca pe care o cunoscusera pe acolo, pentru ca stiau ca am ce povesti cu ea. Fata voia sa mai stea cu noi, dar mi-a zis ca exista o mica problema. Ea e acolo cu bunica si ca vrea sa ma duc sa o cer :)) Am fost pentru ca am zis ca asa ceva n-o sa fac de doua ori in viata. I-a zis bunicii ca am fost in Norvegia, asta era argumentul suprem pentru care sa o lase sa ramana cu mine :)) Bunicii i s-a parut, pe buna dreptate, o prostie, dar a lasat-o.
  8. Skaterul australian venit la Roma cu o saptamana mai devreme. Ajungeam la hostel, unde in fata stateau doi tipi. M-am dus sus dupa tigari si am coborat sa mai stau cu ei la povesti. Unul dintre ei era neamt, un tip aranjat, linistit si simtit. Celalalt, un australian, skateras, cu hainele rupte, liber in limbaj si care imi spunea ca peste o saptamana are loc la Roma cea mai mare competiei de skate. Si ca el nu stie de ce a venit atunci :))
  9. Tipul din Vama care isi cauta nevasta. Prin facultate am fost in Vama 12 fete. Va dati seama ce-a iesit, una dintre cele mai faine vacante. Acolo, pe plaja, colegele mele s-au imprietenit cu un tip, Pana ii spuneam pentru ca purta o pana intr-o ureche. Si el ne-a spus o chestie interesanta. Isi cauta nevasta in Vama, pentru ca mai rau ca acolo n-ai s-o vezi niciodata :))
  10. Omul de HR gay care si-a scos angajatul la baute de ziua lui. Pe terasa, la prima noastra Guinness, un tip ne zice sa stam la masa cu el. El este acolo cu un prieten care isi sarbatoreste ziua de nastere si s-ar bucura. Pana la urma au stat ei cu noi la masa. Un om de HR si un angajat de-al sau. Foarte increzut si enervant, dar totusi foarte amuzant – bizara combinatie. Aproape ca ne programa pentru interviuri la cat de incantat era de romani. Bulgarii sunt naspa, nu fac treaba, dar romanii sunt muncitori si foarte buni la ce fac. Asta ne-a zis, iar acum ca avem drept de munca in Dublin, sa mergem si noi. Printre altele facea concurs cu o prietena, a cui iubit e mai frumos :))
Parte din orice calatorie, sunt oamenii. Nu este la fel de valoroasa daca nu ii intalnesti. Eu vad multe lucruri la altii pe care as putea sa le aplic. De la cele mai simple obiceiuri, pana la principii de viata. Ce discutam intr-una din excursii este ca din orice calatorie poti sa te intorci mult mai deschis la minte sau sa fii si mai incapatanat in a vedea lumea doar prin ochii tai. Depinde cum te setezi la inceput.

Scrie despre asta pe blogul tau si convinge juriul ca tu esti cel mai potrivit pentru a face “o calatorie legendara, inovatoare, progresista” aka. Heineken te trimite intr-un Space Training!

Andra Magda

În fiecare zi de 11 trimit prietenilor o listă cu ideile principale extrase din materialele recomandate de mine, pe o anumită temă. Ușor de parcurs, ușor de reținut, alături de surse. Deseori sunt articole, uneori video, alteori recomand și cărți. Dacă vrei să ajungă și la tine, te poți abona aici.

păreri / obiecții / comentarii

Scriu despre ce învăț și ce îmi doresc să ajungă la cât mai multă lume. Licențiată în Psihologie, lucrez ca om de comunicare în industrii creative și educație. Blogul și newsletter-ul sunt proiecte personale, care mă ajută și în munca mea. Nu cred în alb sau negru. Iubesc iarna.